Wil je een artikel graag ruilen?
Bijvoorbeeld voor een andere maat of andere kleur? Bestel deze dan opnieuw via onze webshop en stuur het artikel dat niet naar wens is naar ons retour.
Hoe stuur ik mijn pakket retour?
1. Verstuur het artikel onbeschadigd en in de originele verpakking (indien mogelijk) met aangehecht prijskaartje retour.
2. Vul het retourformulier in en voeg het toe bij het pakket.
3. Plak het ontvangen adreslabel op de buitenkant van het pakket. Indien de originele verpakking wordt gebruikt, mag het adreslabel over de oude sticker geplakt worden.
4. a) Breng het pakket bij een PostNL locatie bij je in de buurt. De dichtsbijzijnde PostNL locatie vind je via postnl/locatiewijzer. De retourkosten betaal je op het afgiftepunt.
deze kosten zijn voor eigen rekening.
b) Geef het pakket af in onze winkel in Hardenberg
Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt jouw pakketje uiteraard ook in onze winkel retouneren. In dit geval wordt het volledige aankoopbedrag aan je terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd, ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen je om ook het retourformulier mee te nemen naar de winkel. Je krijgt zo snel mogelijk je geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt. In dit geval rekenen wij geen retourkosten.
Jouw retour mag naar onderstaande adres gestuurd worden:
De Blauwe Shop
Oosteinde 6
7772CB Hardenberg
Het te retourneren bedrag wordt binnen 14 dagen (nadat de aanmelding van de retour bij ons is binnen gekomen) op jouw rekening gestort.
Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt, mag je deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten aan je terug.
Heeft u een klacht?
Bent u niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan per mail via hardenberg@deblauweshop.nl of telefonisch via 0523-270500. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:30 uur en 18:00 uur. Wij geven u uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?
Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Kan ik mijn bestelling herroepen?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit uw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.